Re: [Ayuda] Mouse USB

yo segui estas instrucciones   te hago un copy-paste  por que no recuerdo la
pagina de donde la saque

USB Mouse
To get USB running stable, I had to run it (like the soundcard) as a module.
Compile USB support as a module as well as the HID drivers as follows in
/usr/src/linux/.config:
CONFIG_USB=m
CONFIG_USB_DEVICEFS=y
CONFIG_USB_UHCI=m
CONFIG_USB_UHCI_ALT=m
CONFIG_USB_OHCI=m
CONFIG_USB_HID=m
CONFIG_USB_MOUSE=m
CONFIG_USB_WACOM=m

Then in /etc/rc.d/rc.modules, uncomment the following lines:
/sbin/modprobe usb-uhci
/sbin/modprobe hid
/sbin/modprobe mousedev

Next, comment out any gpm line in your rc.gpm file and replace it with this:
gpm -m /dev/input/mice -t imps2
Reboot and you should be good to go. As of this post, I haven't tried to use
any other USB devices.

lo probe en una caja con slack 8.1

para las X hay que configurar en el archivo de configuracion.. pero ese si
no lo tengo a la mano