[Ayuda] Chats basados en Linux

Estimados amigos estoy buscando una aplicación que me monitoree cuándo alguien visita mi WebSite y yo pueda ofrecerle via, chat mis servicios o que en mi website  tenga una opcion para que el cliente que quiera chatear conmigo simplemente de click.
Tengo un servidor Linux Mandrake, Web server apache y Mysql.
No he encontrado nada parecido en plataforma linux, alguno de ustedes sabe de alguno?.
Ando buscando algo como esto:

www.chat32.com
Description
>From the developer: "Chat32 lets you initiate chats with your website visitors as soon as they hit your site. With Chat32 running on your local PC you can see who is currently looking at pages on your website, which pages they are looking at, and, optionally pop up a window on their computer offering your assistance! You can also add a button to your web page that the visitor can use to request a chat with you. You can 'push' web pages, pre-define 'canned' responses to common inquiries, etc. The client program must run on Windows; but your website can be hosted in any environment that supports either PHP or ASP pages.